קידום אורגני ברשת

מה זה קידום אורגני ברשת ולמה זה כל כך חשוב?

מגוון דרכים עומדות לרשותכם לקדם את האתר שלכם, יש אפשרויות ממומנות ויש אפשרויות אחרות – מהו קידום אורגני ואיך הוא דוגמא מצויינת למשפט "הסבלנות משתלמת"?

השינויים התמידיים באינטרנט והכלים שמתחדשים מאפשרים לעסקים מכל העולם להגיע למגוון אדיר של אוכלוסייה, לפלח אותה ולהביא למקסום תוצאות שיווקיות. כפועל יוצא, עסקים משתדלים בכל כוחם להישאר רלוונטיים ולגבש אסטרטגיות פרסום ושיווק אפקטיביות. בין הפעולות הראשונות של כל עסק שמעוניין להישאר רלוונטי, הוא בניית אתר לעסק. לאחר שבניתם את האתר, הפכתם אותו לידידותי למשתמש, קל לתפעול, ויצרתם אפיק תקשורתי יעיל ביניכם לבין גולשים פוטנציאליים, ניצבת בפניכם שאלה נוספת, שללא מענה טוב, תהפוך את האתר שלכם לחסר חשיבות.  אסטרטגיה זו היא קידום אורגני ברשת.

 

תהליך הקידום

האינטרנט נעשה יותר ויותר תחרותי. מנועי החיפוש השונים אחראיים בצורה ניכרת לרוב התנועה הנכנסת לאתרי אינטרנט. ניווט זה נעשה באמצעות מערכת מתוחכמת, המתאימה בין מילות החיפוש לתוצאות רלוונטיות. קידום אורגני מייעל תהליך זה ועוזר במיצוב האתר בצורה אופטימלית – דבר הנעשה, באמצעות שימוש במילות מפתח התואמות למילות החיפוש של הגולש הפוטנציאלי.שלב נוסף הוא מניעת שכפול של מילים לא רצויות ובדיקת איכות התכנים שבאתר. כמו כן, את האתר נדרש להתאים למנועי החיפוש השונים, ולכן, ידרשו שינויים בקוד בכדי להתאימו למנוע חיפוש הרלוונטי ולהנחיות שלו למנהלי אתרים.

 

 

קידום אתרים אורגני

השאיפה, היא ליצור סנכרון ארוך טווח בין מנועי החיפוש לאתר, העמיד בפני שינויי אלגוריתם במנועי החיפוש, ומושג באמצעות קידום אתרים מקצועי שמתעדכן באופן עקבי אחרי השינויים בתחום השיווק האינטרנטי. בין שאר פעולות הקידום ניתן למצוא גם: אזכורים לעסק ברשתות החברתיות ובאתרים דומים משפיעים ברשת, קידום מקומי של העסק באמצעות מילות מפתח, וניתוח האתר ע"י סריקת הקוד והגרפיקה לבדיקת יעילות. תהליך זה אמור להיות מוצג בתוכנית עבודה שנתית שתוצג בפני הלקוח ותלווה אותו לכל אורך התהליך. אתרים שלא בחרו בקידום אורגני כאמצעי לקידום העסק, ואינם התאימו את עצמם לעידן המדיה החדשה עלולים להפסיד תנועה משמעותית של מבקרים פוטנציאליים, ופגיעה ברווחיות.

 

 

החשיבות של קידום אורגני

קידום אורגני, בראש ובראשונה, נועד בכדי להבטיח שהאתר של העסק שלכם יימצא בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים, משמע, הוא בעצם נותן ביטוי ממשי לחודשי התכנון, ולעבודה הקשה שהשקעתם בתכנון האתר ומביא אותו ישירות לצרכנים. דבר נוסף אותו צריך לקחת בחשבון, היא הגדלת הרווחיות בצורה ניכרת כתוצאה מקידום אורגני יעיל. ככל שהדירוג שלו בחיפוש גבוה יותר, כך יותר לקוחות יכנסו, ולפיכך, הגדלת הרווחים הצפויים.

 

קידום מוצלח

קידום אורגני ברשת חייב להיעשות בצורה המקצועית והאמינה ביותר. אחת הדרכים לזהות חברה מקצועית, הבקיאה בקידום האורגני היא לבחון את דרכי העבודה שלה. חברה מקצועית תנהל פגישת עבודה מסודרת עם הלקוח, תגדיר את המטרות הכלליות והפרטניות לקידום, תבצע שיכלול וניתוח של קהלי היעד הרלוונטיים ותזהה פלחים פוטנציאליים. בנוסף, היא תנהל מחקר יסודי ומעמיק למציאת מילות החיפוש הכי מועילות בנוגע לעסק של הלקוח ותנהל תקציב שנתי מפורט, ניהול אתר אפקטיבי, ואף, במידת הצורך, תבצע תחזית רווחית כתוצאה מהקידום.

 

הקידום האורגני הוא מה שהופך את העסק שלך לנראה בתוך ים האינפורמציה שיש באינטרנט, הוא מצריך סבלנות, אך הסבלנות הזו משתלמת כאשר תוך מספר חודשים מועט כבר ניתן לראות את התוצאות בקידום האתר, בבולטות שלו, בהופעתו בראש רשימות החיפוש ובעיקר בתנועה ההולכת וגדלה באתר.