קידום אתרים

מה זה קידום אתרים? מי צריך קידום ואיך עושים את זה?

ההחלטה על בניית אתר היא מהלך שיווקי אשר הפך לצורך בסיס שאי אפשר לוותר עליו. יחד עם זאת, זה לא משנה אם קניתם דומיין ובניתם את האתר הכי מקצועי שאפשר, אם האתר לא יקודם נכון הגולשים לא יהיו מודעים לקיומו. לכן, אחד הצעדים החשובים ביותר שעליכם לעשות לאחר העברת הפעילות העסקית אל הרשת הוא קידום אתרים.

מהו קידום אתרים?

אחת המטרות העומדות מאחורי הקמת עסק היא רווח. לכן, בעלי עסקים רבים פונים לשווק את עצמם דרך רשת האינטרנט מכיוון שהשיווק הוויראלי הוכיח את עצמו כיעיל. אך בפועל, כדי שהעסק יגדיל את מעגל הלקוחות שלו ואת מחזור ההכנסות החודשי, עליו להגיע לכמה שיותר אנשים וזה לא מספיק להקים אתר ולתת לשמועה להתגלגל, אלא צריך לפעול ולחשוב על אסטרטגיה שיווקית. כיום אחת הדרכים המועילות לשווק אתר היא על ידי קידום אתרים. הקידום כולל את התאמת האתר למנועי חיפוש שונים, כך שאם למשל העסק שלך מייבא ומשווק כלי עבודה, כאשר גולש יחפש בגוגל את המילים "כלי עבודה", העסק שלך יופיע במקומות הראשונים.

אז איך מגיעים למקומות הראשונים במנועי החיפוש?

קידום אתרים נעשה בכמה שלבים עיקריים.

  1. מבנה – צריך לעבור על מבנה האתר, לראות שהוא בנוי בהיררכיה הנכונה ושהדפים בו נגישים וקשורים אחד לשני עם מילות מפתח, מכיוון שגוגל סורק פחות אתרים לא מסודרים.
  2. תוכן – המטרה העיקרית של גוגל היא לספק לגולשים תוכן איכותי ולכן הדירוג של אתרים שאינם מכילים תכנים כאלו יהיה נמוך. כדי לקדם אתר, חשוב לוודא שהתכנים באתר יהיו איכותיים ומקוריים ושלא יהיו דפים ריקים או דפים ללא תכנים.רשתות חברתיות
  3. קישורים חיצוניים לאתר – פעולות קידום אגרסיביות בדרך כלל פוגעות בדירוג של האתר ולכן יש לוודא שהקישורים שמקשרים בין אתרים אחרים לאתר שלכם יהיו שונים זה מזה. דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא כמה אתרים אחרים מקושרים אל האתר שלכם והאם בכל אתר ישנם קישורים מגוונים שממוקמים במקומות בולטים (מבחינת הטקסט).
  4. מילות מפתח – סקירת האתר ומציאת מילות מפתח רלוונטיות לנושא שהאתר עוסק בו, כאשר את מילות המפתח המועדפות ביותר ניתן למצוא ברחבי הרשת.
  5. אתר רספונסיבי – אתר המתאים את עצמו למכשיר ממנו מתבצעת הגלישה.

מה חשוב לזכור?

על מנת להעניק לגולשים מידע עדכני ואיכותי, מנועי חיפוש ברחבי הרשת, וביניהם גוגל, מנוע חיפוש מרכזי, מבצעים סריקה חכמה של התכנים באתר ומחפשים אחר אותן מילות מפתח רלוונטיות לנושא המרכזי. לכן חשוב להתאים את מילות המפתח לנושא האתר באופן מדויק. אך למרות שחשוב שהאתר יתאים לגוגל אסור לשכוח שיש גם גולשים בסיפור וצריך גם לתת להם מענה. הדרך לעשות זאת היא להתאים את האתר מבחינה ויזואלית ועניינית – ליצור גרפיקה מושכת ותכנים מעניינים ותורמים ולזכור שאתר לא מעניין יהיה גם לא רלוונטי בעיני גולשים. על אף שניתן לקדם אתרים לבד, זה לא מומלץ כי צריך לדעת איך לעשות זאת באופן מקצועי.

 

 

קידום אתרים מקצועי

כדי לבצע קידום אתרים מקצועי צריך לבצע שינויים משמעותיים באתר. לבעלי אתרים שאינם גם מתכנתים שינויים אלו לא תמיד מוכרים, אך לחברה מקצועית הם חלק מהנוהל המקובל. מלבד הקריטריונים שצוינו לעיל, למנועי חיפוש כמו גוגל ישנם עוד מאות קריטריונים אחרים על פיהם האתר מדורג, וחברת קידום מקצועית מכירה אותם וידעת להתאים את האתר כדי שיעמוד ברובם אם לא בכולם. לכן קידום מקצועי יעלה את מיקומו של האתר למקומות הראשונים בדירוג של מנועי החיפוש, מיקום שיוביל לחשיפה מרבית.

תגיות: ,
Categories: כללי